Wine & cheese

Wine and Cheese, så kallas det event där alla lärare på Williams school of Business (business avdelningen på skolan) bjuder på vin och ost på skolans lilla pub. Ett mycket trevlig event, där man har chansen att gå runt och mingla med lärare och andra studenter.
Efter mycket mingel med vänner från alla möjliga hörn av världen mötte min lärare i Sports Marketing, Professor Palmer. Han är väldigt intresserad av och duktig inom området han undervisar och hade faktiskt besökt Sverige i syftet att studera våra sport-event. Vi kom bland annat fram till att de nordiska länderna har mycket att lära när det gäller att skapa fans och att attrahera folk som inte är hard-core intresserade av själva sporten till arenorna. Här i Canada och i USA är man mycket bättre på just den biten och anledningen är främst att man inte bara gör ett event av själva matchen. Det  är istället väldigt mycket händelser runt omkring som händer och som även icke sportintresserade kunder tycker att eventen är underhållande och man finner därför andra anledningar till att sluta upp runt ett lag/en sport. Hur klarar man då av att förändra det i Sverige? Bra fråga... Något som jag får ta med mig hem och presentera för HV71 när jag kommer hem. Kanske kan resten av kursen i Sports Marketing hjälpa mig att knäcka den frågan. Vi får väl se.
Efter den lilla mingelstunden med Palmer stötte jag ihop med Eric och Niegel. Två av mina Frosh leaders från första veckan här på Bishop's. Båda två är stora fans av Ottawa Senators och fullkomligt älskar lagets kapten, Daniel "Alfie" Alfredsson. "Alfie is the KING man... he scores from any angle at any time, just wait and see!" Citat Eric. De kallar på grund av detta sin första svenska vän för Alfie och de båda gillar att skrika ut det när de ser mig. Efter mycket hockeysnack och annat visade det sig något överaskande att de båda hade frågor om JIBS och Jönköping. Tydligen vill de åka till Sverige och plugga på  JIBS under våren 2012. Hur kul som helst och jag har nu lovat att vara privat Jönköpings Guide hela våren 2012. Jag hoppas verkligen att de kommer till JIBS. I så fall får jag chansen att vara en lika bra värd för dem som de har varit för mig. Ovärderligt när man är i ett nytt land och inte känner någon sedan tidigare.
Slutligen. Jag kommer skriva mera om min lilla week end i Tadoussac imorgon. Räkna då även med ett gäng bilder!
Piz out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0