Whale Watching

Imorgon åker jag iväg på Whale watching trip tillsammans med 45 utbytesstudenter. Morgondagen kommer spenderas i buss längs Québecs långa vägar och efter 8 timmar i buss kommer vi fram till vårat mål. Tadoussac. Där ska vi åka ut i Zodiak Boats för att se världens största varelse skjuta upp ur vattenytan och sedan försvinna ner i havets djup igen. En tanke som just nu får oss alla här på Norton Hall väldigt taggade.
När jag har googlat på Tadoussac kommer följande bilder upp och jag hoppas verkligen att få se liknande händelser live på lördag.
Mäktigt!
Någon sorts.... Ja.... Val? Eller är det kanske en Gädda?
Det här är den typen av båt som vi ska vara ute med under lördagen. Det finns de som har haft turen att "klappa" valarna. Jag hoppas verkligen att vi kan komma så nära med våra Zodiac Boats!
En överblick av Tadoussac
Nu blir det blogguppehåll tills på söndag kväll. Då jag kommer hem och bloggar om helgens upplevelser. Håll till godo och ha en trevlig helg, var ni nu i världen befinner er. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0