Maaaaan You're tall

Noooo shit. I had no idea!
Frågan om hur lång jag är, eller en kommentar om min längd uppstår flera gånger om dagen här på Bishop's University. Visst är jag lång och det finns nog ingen av de 2500 eleverna på BU som är längre än mig, men det börjar bli ganska tjatigt att svara på hur lång man är varje dag. Problem uppstår dessutom när folk står och omvandlar 201 cm till feet and inches. Till slut inser de att jag är cirka 6.7 och sedan jublar de och gör en high five. Kul. Ja det är det, men det börjar som sagt bli lite tjatigt.
Det hela har dock medfört någon slags kändisfenomen. När man hamnar i diskussion med folk var eviga dag om min längd och varifrån man kommer, så slutar det med att man har småpratat lite med väldigt mycket folk i alla kretsar. Problemet är dock att de minns mig mycket lättare än jag minns dem, eftersom jag sticker ut med min längd. Då kan en del situationer bli lite pinsamma när man inte minns namnen på personerna som jublar "Johan, you tall Swede. How are you!?" Det hela är väl i grund och botten kul och jag får helt enkelt bara le och gilla det faktum att man blir ihågkommen.
Världens genom tiderna längsta man, Robert Wadlow mätte 272 cm.

Kommentarer
Postat av: Linus

Hahaha, fyrtornet;)

2010-09-21 @ 21:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0