Homecoming

Homecoming. Tydligen en stor helg i Universitetsvärlden här i Kanada. Kanske även i USA. Vad vet jag. Det går i alla fall ut på att studenter som tidigare gått på Universitet kommer hem till sina gamla skolor och hälsar på över en helg. Det hela blir ett stort jippo, där de gamla studenterna spökar ut sig och festar under en hel helg. De anordnar fester, föreläsningar och står för allmänt god stämning på Campus under två dagar. Med andra ord en trevlig helg som gick av stapel under den gångna helgen.
Helgen sammanfattas enkelt med följande icke så poetiska meningar...
Min första golfrunda på skolans egna golfbana avverkades, med ett uruselt resultat. Men vad gör det när man har kul med två kanadicker och en Norrman i solskenet på golfabanan.
Ännu en Football match sågs på Coulter Field och den här gången slutade med vinst för the Gaiters. Matchens höjdpunkt var ändå en homecoming-student som streakade i kallingarna över planen och gjorde en touch down innan han blev tagen av vakterna. En riktig höjdare och publikens jubel var minst sagt på topp!
Självklart var det även en stor utomhusfest där flera hundra samlades och lyssnade på sköna beats och dansade. The homecommers var arrangörer och de hade verkligen lyckats få till en skön stämning. Jag har även provat Poutin för första gången. En rätt som enligt folket i Québec är det bästa man kan äta. Det hela består av pommes och mycket ost, dränkt i brunsås. Jag skulle vilja sammanfatta det hela som vidrigt, men nu har man ju i alla fall provat det. För det är just det som den här resan går ut på. Prova nya saker och upplev. Något som jag ständigt gör här borta och det är därför ni inte alltid får så frekventa uppdateringar på den lilla bloggen. Hoppas ni fortsätter läsa trotts allt.
Det var min homecoming. En skön helg med god stämning och mycket folk på campus. Ett kul event som verkligen stärker VI-känslan för alla som går och har gått på Bishop's University och det märks att de är mäktigt stolta över att gå eller ha gått på BU. Och det är jag med.
Poutin... usch

Bishop's University
Efter att ha sprungit över hela planen med fyra vakter i hasorna lyckades mannen i kallingarna ta sig över linjen och slänga sig ner för en touch down innan han blev tacklad och bortförd av vakterna. Underbart kul syn och jublet var större över hans touch down än någon annan touch down i matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0