Top Guns

När man kommer till ett nytt ställe som BU och inte känner en kotte, så blir det en period av mycket nya bekantskaper. Alla hälsar på varandra, frågar varandra samma frågor och jag har nog haft trehundra konversationer som börjar med; "What's your name, where are you from, what's your major here." Naturligt, men ytligt. Nu har jag varit på BU i en månad. Tiden har gått fort och jag har lärt känna hundratals nya människor här. De flesta på det ytliga planet, men jag kan nu även säga att jag har kommit en del närmare. Jag har hittat mitt lilla gäng. Ett gäng där man kan vara mera öppen och prata om annat än bara artiga samtalsämnen. Man kan faktiskt säga vad man tycker och känner om saker och ting. Det hela blir så mycket mera behagligt, avslappnat och roligare då.
Ni kanske undrar vilka som är "Gänget"?
I torsdags var de som ville från Norton Hall iväg på lasergame i Sheerbrok. Där formerades lag om sex personer i varje. De sex som gick ihop i det vinnande laget och som nu mera kallar sig för Top Guns var; Gunnar, Eric, Alex, Julien, Vincent och jag själv. Där har ni även det lilla gänget som tillsammans gör det mesta ihop. Gunnar och Eric sover till och med tillsammans. Men det är mest för att de är rumskamrater, inte på grund av något annat om ni för en kort stund trodde det.
Nu måste jag slå ihop datorn och lämna biblioteket. Klockan är kvart i åtta här och innan kvällens after-ski temafest ska Top Guns käka på Dewies. Visst är det underbart att ha vänner. De förgyller verkligen min Canada-upplevelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0