Vår i Kanada

Ja ni läste rätt. Det är vår i Kanada. Det känns i alla fall som så. Den senaste veckan har det varit strålande solsken och klarblå himmel över Lennoxville och Bishop's från tidig morgon till solnedgång. Helt underbart är det och den snö som föll för drygt två veckor sedan har smält bort. Det hela liknar verkligen en riktig vår. Det är cirka 12 grader varmt och man går med uppknäppt jacka utomhus. Gunnar och jag brukar till och med dricka kaffe på en liten parkbänk invid ishallen. Där sitter vi och filosoferar i solen, samtidigt som Gunnar berättar "Fact of the day historier" om psykologiska avhandlingar och underliga ting. Intressant och allmänbildande är det. Men bäst av allt är den falska vårkänslan som vi har när vi "koser" oss i solen.
Det råder inget tvivel om att jag är väderberoende. Jag mår så mycket bättre av fint soligt väder och det går så mycket enklare att hitta motivation och kraft till alla rapporter som inom de närmsta dagarna skall lämnas in, när solen skiner och vårkänslorna tar över. Faktum är att jag faktiskt är klar med alla rapporter förutom en, efter helgens förvånansvärt produktiva studerande. Tanken är att den sista rapporten som är kvar skall skrivas klart ikväll då jag entrar biblioteket med ett brett vårleende.
"koseligt" i vårsolen (höstsolen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0