Den fjäderlätta känslan efter midterms

Efter en vecka med intensivt midterm-pluggande slappnade hela Bishop's University av när helgen kom till oss. Det är som ni säkert känner till, en slags tyngd som släpper när man skrivit en tenta och känslan när den tyngden släpper är fjäderlätt.
Den fjäderlätta helgen bjöd bland annat på Flip Cup tournament. En Kanadensisk festlek där man tävlar i lag om fem. Mitt lag var riktigt dåligt, men vad gör det när man får vara med om kul BU-traditioner och uppleva deras smått galna upptåg. Alla är utklädda och under några timmar spelas det Flip Cup och skojas friskt. Dagen efter ägnades 100% till skype. I sammanlagt fem timmar skypade jag med er där hemma i Sverige och om jag nu misslyckas i nästa veckas midterms så skyller jag helt och hållet på er som jag skypade med. Skämt å sido. Känner ni er "oskypade" så är det bara att adda johan.nilsson1415, så ska vi nog kunna skypa bort några timmar. Resterande delar av helgen försvann med lite plugg och "koseligt" umgänge tillsammans med norrmannen och alla andra här på Norton Hall. Vi är en liten familj som kommit varandra nära på 1½ månad och de förgyller verkligen hela min BU-upplevelse.
Oslagbara och fjäderlätta har vi nu förbrukat vår helg och åter igen insett att det imorgon är allvarets vardag igen. Två nya midterms och inlämning av en rapport står på schemat innan jag checkar ut från BU för att bege mig till Montréal och en weekend i kärlekens tecken med min Lisa. Längtan har vuxit sedan den dagen jag lämnade henne på perrongen i Jönköping och att saknad kunde vara så stark hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Samtidigt som det är jobbigt och tråkigt att sakna någon, så är jag evigt glad att jag har min Lisa att sakna där hemma.
Nu måste jag slå ihop datorn och gå iväg till Dewies för middag. Det står nämligen en "sulten" norrman i dörröppningen och sådana är inte att leka med. Föresten. Nu har jag hittat en ny norgehistoria att dra för Gunnar vid middagsbordet.
- Vad är det för skillnad mellan en norrman och yttre rymden?
- I yttre rymden finns det hopp om intelligent liv.
Hård, men befogad efter alla svenskvitsar jag har fått höra den senaste tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0