Halloween

Halloween har man väl firat förr tänkte jag och drog på mig min lilla sjömans outfit som jag köpte i Montréal tillsammans med Lisa. Det blir nog som vanligt. Hälften är knappt utklädda och de som är det kommer köra på gamla säkra kort som pirat, polis och häxa.
Så fel jag hade. Tydligen så finns där någon tidning som rankar Halloweenfestandet i North America. Bishop's University hade förra året kommit på en femteplats denna ranking och nu i efterhand kan jag förstå varför. Utklädnaderna var spaceade och humöret på alla 2500 studenter och hit resta var toppat.
Som tidigare beskrivet var jag sjöman den första dagen. Dräkten pimpades lite extra genom att måla ankare på min lilla mössa och skjorta. Även svenska flaggan kom med och texten "Swedish Navy" prydde ryggtavlan. Skepp Ohoy! Dag nummer två blev en nödlösning och skidbyxerna åkte på med en svensk landslagströja som grädde på moset. Lite fina accessoarer senare såg jag nästan ut som en snowboarder från svenska landslaget. Kvällen spenderades med mina frosh-leaders, Mark, Nigel, Andrew, Catherine och deras vänner. En riktigt kul och trevlig tillställning var det och än en gång var Nigel och Eric Mia igång och körde Sweden- och Alfie-ramsor. Kul att man får uppskattning och ännu roligare när hela huset ropar Sweden efter att jag önskat låten One av Swedish House Mafia av DJ Nigel.
Tredje och sista halloweendagen klädde jag mig i en toga (ett vitt lakan). Fixade en bit av en plastblomma och knöt den runt huvudet. Taadaa... Så har man blivit en gammal romare eller grek. Ja, välj själva. Den lättklädda kostymen var inte direkt anpassad efter vädret. Under lördagsnatten började det nämligen snöa och temperaturen sjönk långt ner under noll. Greker och romare är inte vana vid det klimatet i slutet av oktober. I normala fall kan man ju plocka oliver och gotta sig i Athen vid det laget. Nu var vi inte i Athen och förkylningen kom därför som ett brev på posten... Några dagar senare än planerat alltså. I normala fall är jag nästan känd för att vara konstant förkyld mellan september och maj, men i år klarade jag mig lite längre och förkylningen kom som sagt lite senare.
Nog om detta. Halloween är nu över och tydligen är det på söndag 10 veckor kvar tills jag är hemma i Sverige igen och halva tiden utomlands prickas in på samma dag (Lisa håller räkningen). Viktigare än det är ändå att Lisa fyller år på samma dag. Passande nog kan då nedräkningen till hemkomsten passera hälften!
Jag laddar snart upp bilder på de mer och mindre snygga kostymerna. Just nu har jag tyvärr för dåligt tryck i min uppkoppling eftersom jag använde all min kapacitet i helgen när jag streamade några timmar fotboll, hockey och NFL. Bara några timmar...
Ha det chili där hemma!

Kommentarer
Postat av: Flickvännen

Att jag håller räkningen kan du skriva upp=) Idag har du varit på resande fot i 70 dagar och du har 69 dagar kvar tills du skall sätta dig på planet från Boston. Du har nu passerat hälften av din resa. Njut av varje dag och upplev alla saker du får möjlighet till. ALla dager bjuder på något, även när du kommer hem till oss=)

2010-11-07 @ 21:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0