Finals och den tyska strategin

Det gick bra. Alla final exams är över och rapporterna är inlämnade. Min akademiska tid i Kanada är slut och nog gick det fort alltid. Modern Governments in a comparative perspective, Sports Marketing, Marketing Communication, International Business och Human Resource Management är de senaste av tillskott till min lilla kurssamling. Den har blivit ganska stor nu efter 4½ år, men det här var i alla fall de sista kurserna jag läser. Nu hägrar bara en stor master thesis innan man kan kasta sig ut i arbetslöshet och ovisshet.

Kanske tog jag i lite väl mycket i min pessimism gällande arbetslösheten. Faktum är att jag redan nu sitter i biblioteket och strukturerar upp mitt framtida jobbsökande. Strukturerat och effektivt ska det vara. Man skulle kunna säga att vårens jobbsökande kommer att genomföras med en något tysk stil. Jag kommer dock inte anamma den tyska stilen under eventuella intervjuer. Den spanska mañana mañana-stilen har också övervägts, men dumpats på grund av bristande trovärdighet. Den engelska lite snobbigare stilen har även den ratats och istället har jag kommit fram till att jag ska sikta på den mera skandinaviska stilen, personifierad av ödmjukhet. Lite överanalyserat är det kanske. Johan Nilssons egna stil får nog duga den dagen det blir intervju. På gott och ont.
Oavsett framtida jobbsökningsstrategi är det mycket ledig tid över nu. Kanske har ni listat ut det med tanke på det ovanstående skitsnacket. Gunnar har fortfarande två finals kvar och på grund av det väntar jag nu i totalt en vecka på honom för att vi sedan ska kunna åka tillsammans till Miami. En vecka på Bishop's bibliotek innebär en hel del tv-tittande, spotify och lata timmar på Dewies. Min kreativitet flödar inte så som jag hade hoppats nu under den lediga veckan. Anledningen är en ordentlig förkylning som håller mig borta från allt vad gym och skidbackar heter. Jag hoppas dock piggna till inom kort, för att kunna följa med till Jay Peak på onsdag för lite skidåkning.
Nu blir det ännu ett avsnitt av Mauro och Pluras kök. Underbart skön serie där livsnjutarna Mauro Scocco och Plura från Eldkvarn lagar mat tillsammans med sina gäster och dividerar om allt och ingenting. Ett bra tv-tips som finns tillgängligt via tv8.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0