Jul... Nu?

Så sent som igår beskrev jag hur vårkänslorna spred sig här på Bishop's. Idag raserades de känslorna totalt när jag på väg mot Dewies hörde tonerna av "last christmas I gave you my heart". Fint och stämningsfull, ja, men det är ju för tusan vår här. Inte vinter. Utanför Dewies var jag så tvungen att infinna mig i verkligheten, då jag möttes av årets första julgran. Tydligen är det jul på ingång, men våren håller ännu ett stadigt grepp om Québec.
Årets jul och uppladdning inför jul blir något annorlunda mot de tidigare jularna. Istället för att hugga julgran med farsan dagarna innan jul och käka grillad/bränd korv i skogen, så blir det sol och bad på south beach i Miami och en paraply-drink istället för bränd korv. Det känns faktiskt helt okej.
Hur som helst... 2011 ser jag fram emot den brända korven igen. Den brukar faktiskt vara god i kylan efter julgransstölden och som alla vet (alla som känner min far), så är ju en korv aldrig fel. Inte heller i Miami. Jag ska nog se till att käka en korv när jag är där trotts allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0